En presentation i skolan

Häromdagen fick vi en uppgift i skolan om att prata om ett varumärke som man tidigare inte känner till. Jag valde att prata om L.Brador arbetskläder och detta är ett varumärke som jag inte alls kände till sedan innan men som jag vet ganska mycket om. Därför tänkte jag att jag ska delge detta med er idag 🙂

L.Brador utgår ifrån Ulricehamn och sedan 2003 har de utvecklat arbetskläder till proffs med framförallt höga krav på komfort, design och kvalité. Hela tiden utvecklar de produkter som ska tåla det karga och skandinaviska klimatet med målsättning att producera och sälja arbetskläder som fungerar i det verkliga livet. Naturligtvis ser dem till att göra dem snygga också.

Designed to work – L.Brador arbetskläder

Ja, 2012 var året som dem lanserade världens första stretchbyxa på marknaden. Länge hade dem klurat på hur dem skulle skapa den skönaste arbetsbyxan och när stretchmaterialen kom på tal så blev det en upplevelse av rang. Det var som om polletten föll ner och äntligen hade dem hittat sitt sätt att ta både sig själva och branschen framåt. Jag kan fortsätta rabbla fakta om företaget men egentligen vill jag ta mig vidare på ämnet hur dem jobbar med att försöka möta sina kunder. Ett sätt att jobba som jag tror att många företag hade mått otroligt bra av att göra.

Det handlar framförallt om att man tar hjälp av experter, det vill säga kunden, i frågor där man ska besluta om sömmar, material och funktioner i plaggen. Varför då inte fråga snickaren som dagligen ska gå runt i L.Bradors arbetskläder? Det är så genomtänkt och innovativt och jag önskade bara att alla företag inom klädbranschen tar efter detta. Låt kunden involveras och bli ert bästa jag så lovar jag att ni har en ljus framtid.